may 2007
Hebrew Follows
Submitted by:
Alon Shimony, Final Project at the Dept. of Software Engineering, AFEKA - Tel Aviv Academic College of Engineering
Advisor:
Oren Gavish, oren.gavish@gmail.com
Abstract:
OpticVision is an advanced advertising computer program that manages advertisements and other contents on LCD screens with live effects that move in synch with the music's BPM.
The software transforms the screen into both an entertainment system and an advertising unit.
The system was originally developed for clubs, pubs, and restaurants. Over time the system took a more global direction, and it is now suitable for a wider variety of places, such as Afeka college (see in the following text).
Due to the demand of the new customers and following the first pilot of the system, new needs emerged, mainly use and support of the HD (High Definition) format. I managed to overcome this challenge by adding the new functions that were needed.
The initial design of the animation system will be specified according to the type of client venue. It will create a variety of live effects and attract the customers' attention, add a new and fresh ambience to the place as the customers will not only hear the music, but see it as well.
The system may be easily customized by the client (end user), and can fit the client's needs and demands by customizing the movies and pictures that will blend into the animations.
Moreover, the system is able to photograph the client's customers and blend the photos into the live animation effects – a function that will help improve the Customer / Client relationship.
The system is able to convert the current LCD screens into an advertising system that can be used by the client or by external control (such as Algoma provides).
There is one main server that controls all the system units located across the world. The main server can quickly and easily update a large number of units simultaneously.
The main advantage of this system is that the client approximately knows who the clientele at the broadcast point is.
Advertising can be categorized according to the unit's location across the world.
The system is distributed by a start-up company called Algoma LTD. The system became the first priority out of all existing Algoma's projects and all efforts are channeled into its success.
I started to develop the system in summer 2005; Afeka College approved the use of it for my final engineering project.
Approximately 2000 hours were invested into system development before and mainly after the college approval.
The project implements academic and business principles, and the success of the project indicates its great potential.
There are still no profits from this project as it's still in its pilot phase.
This project is my full time job; hopefully it will start being profitable in the following months.
(OpticVision in "Machsaney Hashmal" )
The project is fully operational. Moreover, I also added new features according to market demand, such as High Definition support, TV broadcast and advertising.
These features developed outside the project's framework because I finished the project before the deadline.
The project in now operating in its pilot phase in Afeka College and "Machsaney Hashmal". When the pilot ends, the system will be purchased by those companies.
OpticVision , Vj System , Advertise , High Definitions , AVS , LVA system, Algoma ,Afeka
אלון שמעוני, עבודת גמר במחלקה להנדסת תוכנה במכללת אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב
מנחה:
אורן גביש , oren.gavish@gmail.com
תקציר:
כמו כן המערכת תוכל לצלם תמונות חיות ולהציג אותם על המסכים כחלק מהאנימציה, מה שיעניק קשר אישי בין הלקוחות אל בית העסק ומוקד משיכה אטרקטיבי במיוחד .
המערכת פותחה במקור לצורך אתרי בילוי כמו דיסקוטקים. עם הזמן המערכת קיבלה כיוון יותר גלובלי וסולידי ונמצאה מתאימה למקומות בעלי אופי מגוון (לדוגמא, מכללת אפקה – ראה בהמשך התקציר)
עקב דרישות הלקוחות, ובעקבות ביצוע פיילוט מוקדם של המערכת, צצו דרישות חדשות במהלך הפיתוח – והעיקרית בהם (High Definition Broadcast) HD. במהלך הפיתוח הצלחתי להתמודד עם אתגרים אלו בהצלחה, והתכונה התווספה באופן חלק למערכת, כחלק אינטגראלי ממנה.
ההיבט העסקי של התוכנה
המערכת תוכל לספק שטח פרסום לבעל המקום ו/או ללקוח חיצוני (OPTICVISION ) על גבי המסכים בצורה דינאמית ונעימה לעין.
בכדי לשלוט על הפרסומות בכל המערכות המפוזרות ברחבי תבל, קיימת תוכנת שרת אשר תנהל את כל שליחת הפרסומות אל מקומות הבילוי, בצורה פשוטה, קלה ומהירה.
הייחודיות בשטחי הפרסום האלו הן בכך שהחברה המפרסמת יודעת ברמת אחוזים גבוהה במיוחד מי קהל היעד שלה ויכולה לכוון בדיוק רב לקהלי יעד נבחרים.
החברה המפרסמת יכולה לבחור לפרסם בשעה מסוימת ו\או לפי מיקום גלובלי מסוים.
המערכת משווקת על ידי חברת אלגומה במסגרת שותפות עיסקית. מרגע שהתחיל שיתוף הפעולה עם אלגומה, מהווה הפרוייקט את ספינת הדגל של החברה, כאשר הוא "דוחף הצידה" את הפרוייקטים הקיימים באלגומה.
התחלתי בפיתוח המערכת בקיץ 2005. המכללה אישרה שימוש במערכת הקיימת לצורך פרוייקט הגמר. במערכת הושקעו כאלפיים שעות פיתוח סה"כ, חלקם לפני אישור הפרוייקט, ורובם אחריו.
הפרוייקט מיישם עקרונות אקדמאיים ומסחריים בצורה חלקה ויפה. הצלחתו השיווקית של הפרוייקט, כשהוא עדיין בחיתוליו, מעידה על הפוטנציאל הרב שלו. הפרוייקט עדיין לא נמצא בשלב הנבת רווחים, אך אני מעריך ששלב זה קרוב מאד – עם יישום מסקנות הפיילוט והטמעה מסחרית ראשונה בתשלום.
הפרוייקט מהווה עבודה במשרה מלאה עבורי – מתוך תקווה לרווח כספי נאה ביישום הפרוייקט מעבר לשלב הפיילוט.
תוצאות המערכת
המערכת פותחה במלואה ואף מעבר לכך מאחר והייתה דרישה בשוק לאלמנטים נוספים אשר יתמכו בפרסום דינאמי כגון : High Definition Video , TV Support System
פותחו אלמנטים אלו מעבר לתיחום המקורי של הפרויקט, מאחר והפיתוח עמד ואף הקדים את לוח הזמנים הצפוי.
כמו כן כל לקוח יוכל לעדכן את המערכת מתוך אתר האינטרנט של החברה(Algoma LTD )
המערכת עובדת כרגע ברשת מחסני חשמל ובמכללת אפקה. המערכת נמצאת בשני האתרים פיילוט. עם סיום הפיילוט המערכת תרכש ע"י שני הלקוחות (עם לא יתגלו כשלים מהותיים)
כמו-כן חברת אלגומה (המשווקת של הפרוייקט) נמצאת במו"מ מתקדם עם ערוץ 10 ומשרד התחבורה.
מילות מפתח:
מערכות פרסום, אופטי ויז'ן, אלגומה, פרסום דינאמי, פרסום, מערכות תוכן, ניהול אנימציות, ניהול פרסומות בשידור חיי, מערכות ויג'יי

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה